Hiit hatása a zsírvesztésre


Berögzült a köztudatba, hogy a kardio jellegű edzések hatásosak az állóképesség fejlesztésében, zsírégetésben és ezek valóban működnek is.

gumi ruházat fogyáshoz

A kérdés csak az, hogy van - e másik, jobb módszer is? Számos kísérlet és tanulmány bizonyította előnyeit.

HIIT (HIIT): a karcsúsító funkciók előnyei és ártalma, hatékonysága

Talán a leghíresebb egy japán kutatócsoport, Izumi Tabata professzor vezetésével, akik összehasonlították a hagyományos közepes intenzitású edzést, egy rövid, ámde nagyon intenzív módszerrel. Az eredmények meglepőek voltak.

10 perces zsírégető HIIT edzés eszköz nélkül

Ezt számos alkalommal megismételték és az eredmények minden egyes alkalommal hasonlóan alakultak. Már csak ezért is érdemes kipróbálni, de még van tovább: A rövidebb edzésidőn és a javuló tejsavtűrő képességen kívül sokkal izgalmasabb, játékosabb és változatosabb alternatíva azoknak akik unják a hosszú, monoton és egyhangú edzéseket.

Hogyan lehet megállapítani, hogy zsíréget-e, 17 tipp, hogyan lehet gyorsan és hatékonyan fogyni

Itt nem tudsz unatkozni edzés közben! Továbbá a szervezet sokkal kisebb oxidatív stresszt kap és kevesebb szabadgyök keletkezik.

fogyás és zokogás

A HIIT edzés segít csökkenteni az inzulinrezisztanciát, javítja az inzulinérzékenységet, könnyebben veszik fel a sejtek a tápanyagokat. A nagy erőkifejtés megmozgatja a gyors összehúzódású izomrostokat, ezzel több kalóriát égetünk el a maximális intenzitás alatt mint a hagyományos kardio jellegű edzéseknél ahol főként a lassú rostok dolgoznak, ami hosszútávon izomtömeg és erőszint csökkenéssel jár.

Tabata edzés-rendkívül hatékony, rövid idő alatt kiugró eredmény

Éppen ezért hiit hatása a zsírvesztésre előny, hogy a maximális intenzitású részek rövid időtartama miatt nem kell az izombontás veszélyétől sem tartanunk mert a HIIT edzésforma segít minimalizálni a katabolizmust.

Van - e még további előnye a HIIT edzésnek?

fa póz a fogyás

Több tanulmány is bebizonyította, hogy a HIIT módszer a leghatékonyabb aerob edzésforma a zsírégetésre. A legújabb kutatások szerint a sprint-intervall anaerob jellegű edzések jóval több zsírvesztéssel járnak, mint a hagyományos alacsony intenzitású aerob módszerek, ráadásul sokkal időhatékonyabbak.

A leghatékonyabb tréning a magas intenzitású intervall edzés Szentgyorgyi Romeo Edzés, Intenset, 2 hozzászólás Ebben a blogbejegyzésben olyasmivel szeretnélek megismertetni, ami fenekestül forgatta fel az edzésről, a hatékonyságról alkotott nézeteket. A fogyás, fogyókúra, zsírégetés mindig is központi kérdés, de a módszerek időről időre változnak. Az intervallum-edzés is komoly áttörés volt a monoton kardiókhoz képest, de aztán, ahogy az egész egy rendszerré formálódott, az átrendezte az összes eddigi elképzelést, lerombolta a régi dogmákat.

Ennek oka, hogy az aerob munkánál a szervezet először a szénhidrátokat használja az energiatermeléshez. Ennek köszönhetően megközelítőleg 30 perc után kezd hozzá a szervezet a fokozatos zsírégetéshez, így jelentősebb kalóriamennyiséget több órás folyamatos mozgással tudunk felhasználni.

hogyan lehet fogyni hetente

Ezzel szemben az anaerob edzés alatt szinte csak szénhidrátokat használunk, mégis nagyobb lesz mesés fogyás zsírvesztés! Az alacsony intenzitású aerob mozgással a munkavégzés alatt elégetünk bizonyos mennyiségű kalóriát és utána szinte semmit, szemben az anaerob magas intenzitású edzés okozta sokkhatás még 24 - 36 órával később is emelkedett anyagcserével és oxigén felhasználással jár, amit viszont már zsírokból fedez a szervezet.

Funkcionális edzések, HIIT

Több tanulmány is kimutatta, hogy a HIIT edzések során mindig magasabb volt az izomépítésben és a zsírégetésben fontos hormonok növekedési hormon, IGF - 1, tesztoszteron szintje mint a hagyományos aerob edzéseknél. Az erőteljes izom összehúzódással járó anaerob tartományban, azaz a laktát-küszöb felett végzett terhelések HIIT, sprintek, súlyzózás sokkal jobban kiváltják a növekedési hormon GH termelődést, mint az aerob edzésformák.

fogyás ct

A GH fokozza a zsírok felhasználását az energiatermeléshez. Különbség van a kortizolszint emelkedésben is.

  1. A harmadik forduló Számos olyan sport- és fitnesz tudományág, amelyeket egyszer egyetlen forrásból adtak ki, és mostanra sok áramlatra oszlik.
  2. Fit 'N Shape Miskolc
  3. Karburátor szerelés tól ig Ráadásul egy es tanulmány kimutatta, hogy a HIIT kiválóan alkalmas az általános testösszetétel, az izomerő, a mobilitás és az egyensúly javítására egészséges idősebb felnőtteknél.

A kortizol fizikai vagy mentális stresszhelyzetekben felszabaduló hormon, melynek magas szintje hosszútávon szervezetszintű gyulladáshoz, izomlebontáshoz, zsírlerakódáshoz vezet. Az anaerob edzések után is megemelkedik a szintje, de ebben az hiit hatása a zsírvesztésre a tesztoszteron és növekedési hormon bőven ellensúlyozza a hatását. A tisztán aerob edzés jóval rosszabb arányban indukálja a fenti hormonok kiválasztását, így súlyzózás nélkül hosszútávon izomvesztéshez, zsírosodáshoz vezet.

Igen, 15 perc alatt tényleg remek edzést tud elérni - íme a HIIT legfontosabb előnyei

Egy másik fontos hormonális következmény, hogy a zsírszövetek által kibocsátott adiponectin szintje is emelkedik, mely szintén elősegíti a zsírsav oxidációt. Nagyon sok féle módon tudod variálni a HIIT edzésedet.

A variációknak csak a képzeleted szab határt. Íme néhány példa: - 8 ismétléssel 20 másodperc maximum terhelés, 10 másodperc pihenő Tabata Classic - 8 ismétléssel 30 másodperc maximum terhelés, 30 vagy 60 másodperc pihenő - 60 ismétléssel 8 másodperc maximum terhelés, 12 másodperc pihenő - 4 x max, 5- pihenő majd 3 x max, pihenő, majd 2 x max, pihenő, majd 1 x max Végtelen további variáció készíthető, mindenkinek edzettségi szintjétől, kedvétől függően.

Nagy divat lesz a jövőben a HIIT részlegek a termekben, ahol erre a célra kitalált eszközök vannak csak és akár köredzéseket lehet tartani.

fogyás érzelmi mellékhatások

Ez még jobban megmozgatja az egész testet és minden izmot átmozgat, arról nem is beszélve, hogy még izgalmasabb és változatosabb lesz az edzés. Ezeket az edzéseket érdemes csoportosan végezni egy instruktor irányítása alatt. Ez még további motivációt és kitartást adhat az egyébként nagyon kimerítő edzéshez. Van egy pár szabály, amit érdemes betartani: teljesen kezdőknek, akik csak most kezdenek sportolni vagy nagy túlsúllyal nem ajánlott kezdeni mindenképpen folyamatos, nem megterhelő mozgással kezdj és ha már tudsz 60 percet folyamatosan mozogni, utána próbálkozz!

Soha ne spórolj a következő körre!

HIIT – ÚJRATÖLTVE

Majd ott is lesz egy maximum! Ocd és fogyás meg hogyan reagál a tested!

Plank - olyan gyakorlat, amely statikus terhelést biztosít, és tökéletesen működik a sajtó, a csípő, a hát. Fiókbeállítások Jelentkezzen be.

Az edzés munkával töltött része ne legyen több 20? Hozd magad formába! Végre elérkezett Miskolcra is a legújabb generációs fitnesz stúdió, amely a nők és a férfiak minden igényét egyaránt kielégíti. Közösség Fent vagyunk a Facebook és Instagram közösségi oldalakon is. A legújabb akciók, újdonságok miatt lájkolj és kövess bennünket!